A II-a intalnire de planificare strategica a Asociatiei Nationale a Infirmierelor

By septembrie 2, 2015Despre ANI

In perioada 21-23 august 2015, la Mamaia-Hotel Mercur a avut loc ce-a de-a doua intalnire a Asociatiei Nationale a Infirmierelor. Evenimentul si-a propus pe de o parte, trecerea in revista a misiunii, viziunii si valorilor ANI, precum si reamintirea nevoilor identificate in cadrul primei intalniri organizate in iunie 2015, la Odorheiu Secuiesc. Pe de alta parte, s-a dorit: stabilirea obiectivelor strategice ANI pentru urmatorii 5 ani si identificarea obiectivelor operationale, precum si a activitatilor specifice pentru urmatorul an.

La intrevedere a participat un numar de 20 de persoane, membre ANI si sustinatoare, absolvente curs de calificare ca infirmiera sau inca participante, avand pregatire profesionala ca si: infirmiere, asistente sociale, ingrijitoare batrani la domiciliu, asistente, dar si si studente la medicina.

Inititatorii proiectului, reprezentantii CARITAS ALBA IULIA, au aplaudat prezenta la eveniment si adresand cuvantul de bun-venit au reamintit celor prezenti ca ANI s-a nascut din dorinta ca profesia sa nu mai fie marginalizata, iar persoanele care lucreaza ca infirmiere sa beneficieze de certificat de calificare.

Workshop-ul a debutat cu trecerea in revista a notiunilor cu care s-a lucrat in prima sesiune (iunie 2015, Odorheiu Secuiesc). S-au identificat atunci: misiunea, viziunea, valorile, stakeholderii si nevoile ANI. Astfel, participantii au vorbit despre:

  • Misiunea ANI: reprezentarea intereselor infirmierelor din Romania pentru ca ele sa-si exercite profesia la cel mai inalt grad de calitate si profesionalism.
  • Viziunea ANI: Infirmierele din Romania vor avea siguranta locului de munca, vor fi respectate si apreciate, le vor fi aparate drepturile si totodata vor respecta nevoile pacientilor.
  • Nevoile ANI:
  1. Delimitarea si respectarea programului si sarcinilor de lucru.
  2. Lipsa serviciilor suport pentru infirmiere (consiliere, orientare in cariera, formare profesionala continua).
  3. Lipsa resurselor materiale din spitale si din domeniul social.
  4. Lipsa resurselor financiare care determina lipsa locurilor de munca.
  5. Alocarea numarului mare de beneficiari /infirmiera.

Participantele au realizat ca nu pot rezolva singure aceste probleme, dar ca prin eforturi comune pot si vor contribui la imbunatatirea situatiei.

Luandu-se ca exemplu una dintre nevoile enumerate mai sus, facilitatorul a indrumat catre determinarea obiectivelor, explicand maniera in care o nevoie se poate transforma intr-un obiectiv si anume: pozitivarea unei situatii negative.

Cei prezenti au fost ulterior impartiti in 2 grupe de lucru si au determinat obiectivele aferente celor 5 nevoi identificate anterior. In aceasta maniera, s-au determinat urmatoarele obiective:

  1. Crearea conditiilor optime in vederea delimitarii si respectarii programului si sarcinilor de lucru.
  2. Asigurarea serviciilor suport pentru infirmiere (consiliere, orientare in cariera, formare profesionala continua).
  3. Asigurarea resurselor materiale necesare pentru desfasurarea activitatii.
  4. Asigurarea resurselor financiare necesare si cresterea/mentinerea locurilor de munca.
  5. Asigurarea/alocarea personalului calificat in functie de numarul si nevoile pacientilor/beneficiarilor.

Pe parcursul lucrarilor s-au trecut  in revista aspectele pe care si le-au asumat fiecare dintre cei prezenti in cadrul intalnirii organizate in iunie 2015. A reiesit ca obiectivele au fost atinse, in ceea ce priveste promovarea ANI si cresterea numarului de membri.

Facilitatorul a explicat ce inseamna notiunea de obiectiv strategic si care sunt caracteristicile unor astfel de obiective SMART: specifice, masurabile, abordabile, realizabile, incadrate in timp. Dupa exemplificare si enuntarea unui obiectiv specific, participantii au fost impartiti in 5 grupe de lucru care au fost invitate sa lucreze pe cate un obiectiv din cele identificate anterior, in vederea stabilirii obiectivelor specifice pe 1 AN.

Din discutii a reiesit, printre altele, importanta activitatii de lobby si advocacy, precum si a atragerii de sponsorizari, redirectionarea impozitului pe venit/profit catre ANI.

Ulterior, dupa exemplificarea de catre facilitator, participantii au fost invitati sa identifice stakehoderii si beneficiile, fuctie de obiectivele specifice propuse. S-a lucrat, din nou, pe grupe.

In vederea finalizarii exercitiului, pentru fiecare obiectiv stabilit, s-au determinat activitatile, urmandu-se schema: CINE/CE/Pentru CINE/In CAT timp/Cu ce REZULTAT face?

La sfarsitul intalnirii, participantii au fost invitati sa treaca pe cate un biletel, cu ce emotie/gand pleaca de la intalnire si ce responsabilitate isi asuma pentru ANI, pana la sfarsitul anului 2015. Majoritatea dintre participante au plecat incarcate, emotionate, mandre, responsabile, bucuroase si si-au asumat: promovarea ANI, atragerea de noi membri, atragerea de sponsorizari.

Evenimentul a reusit sa-si atinga obiectivele propuse, iar intalnirea a fost una fructuoasa.

Multumiri tuturor! Sa ne revedem cu bine si sa reusim sa ducem la indeplinire toate obiectivele propuse!

Nota:

*Pentru orice informaţie suplimentară, accesaţi www.infirmiera.ro sau pagina de facebookAsociatia Nationala a Infirmierelor. Persoană de contact: Szabo Erzsebet, Director: 0732-830181, email: erzsebet.szabo@caritas-ab.ro.

**Material realizat în cadrul proiectului “Calificarea femeilor în meseria de infirmier: o șansă pentru servicii medicale și sociale de calitate”, implementat de Asociaţia Caritas Alba Iulia – Asistenţă Medicală şi Socială în parteneriat cu Asociaţia Four Change şi Centrul Diecezan Caritas Iasi şi co-finanţat de Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investește în oameni!

Leave a Reply